Kalendarium

20października2019

Yemaya – Królowa Mórz w Filharmonii Szczecińskiej

Filharmonia Szczecińska, Szczecin
Opera

Wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
Chór Belcanto działający przy OSM I st. w Szczecinie
(pod kierownictwem Eweliny Rożek-Jaworskiej)
Hanna Marasz – reżyseria
Adam Banaszak – dyrygent

 

Więcej na: Filharmonia Szczecińska

 

Zygmunt Krauze

Yemaya – Królowa Mórz

Reżyseria: Hanna Marasz
Scenografia: Matylda Kotlińska
Kostiumy: Anna Sekuła
Choreografia: Łukasz Ożga
Reżyseria świateł: Tomasz Filipiak

Obsada

Yemaya – Bożena Bujnicka*, Maria Rozynek-Banaszak
Omar – Helena Czech, Oskar Gomółka, Tymoteusz Gaura
Ojciec – Jacek Jaskuła, Tomasz Rudnicki
Rekin – Bartłomiej Kłos*, Jakub Michalski
Manta – Barbara Bagińska, Dorota Dutkowska
Fiołek – Hanna Sosnowska, Aleksander Zuchowicz
Balkon – Maciej Krzysztyniak, Tomasz Rudnicki
Kawał Ziemi – Edward Kulczyk, Jędrzej Tomczyk
Kamień – Bolesław Słowiński
Serce Oceanu – Radosław Żukowski

* – gościnnie

O spektaklu

Yemaya – Królowa Mórz, to kolejne dzieło, które w październiku 2019 roku dołączy do repertuaru Opery Wrocławskiej, a jego adresatem jest publiczność familijnej. Jest to szczególna pozycja w naszym repertuarze, która ma za zadanie spełniać nie tylko funkcje kulturotwórcze i popularyzatorskie wśród dzieci i rodzin, ale także budować relacje, oparte na wzajemnym uwrażliwianiu na piękno i drugiego człowieka. Ponadto premiera dzieła wpisuje się w politykę promocji twórczości polskich kompozytorów, co jest jednym z głównych dążeń Opery Wrocławskiej. Dzieło Zygmunta Krauzego powstało specjalnie na zamówienie Opery Wrocławskiej.

Jak pisze autorka libretta Małgorzata Sikorska – Miszczuk: „Yemaya – Królowa Mórz, jest opowieścią o ojcu i synu. Sześcioletni bohater historii, Omar, kocha ojca, a ojciec jego. Jednak ojciec nie akceptuje w synu jego delikatności i duchowości. Uważa, że w okrutnych czasach, w których żyjemy, takie cechy są niemęskie. Omar, który wychowuje się bez matki, uczy się, że dla ojca to, jakim jest, jest niedopuszczalne. Uczy się ukrywać samego siebie przed jedyną osobą, którą ma w życiu. Dla Omara cały świat ma duszę. Omar opiekuje się i rozmawia z kwiatami na balkonie. To jego jedyni przyjaciele.”

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

Więcej na: Opera Wrocławska