Obrazy dźwiękowe muzyki unistycznej. Inspiracja malarska w twórczości Zygmunta Krauzego

autor:
Krzysztof Szwajgier
wydawnictwo:
Akademia Muzyczna w Krakowie
miasto:
Kraków
rok:
2008
opis:

SPIS TREŚCI

 

Wstęp
Niektóre terminy i skróty

 

I. Geneza i rozwój idei unistycznej:
Unizm malarski Władysława Strzemińskiego
Unizm muzyczny Zygmunta Krauzego

 

II. Technika kompozytorska muzyki unistycznej:
Domena (oś, faktor, profil)
Linia (strefa, rzut, pasmo)
Wiązka (dyspozycja, wzór, zestrój)

 

III. Dzieła muzyki unistycznej: Pięć kompozycji unistycznych na fortepian (1963), Tryptyk na fortepian (19630, Esquisse na fortepian (1967), Polichromia na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę (1968), Kompozycja przestrzenno-muzyczna nr 1 (1968), Piece for Orchestra No. 1 (1969), II Kwartet smyczkowy (1970), Kompozycja przestrzenno-muzyczna nr 2 (1970), Piece for Orchestra No. 2 (1970), Voices for ensemble (1968-72)

 

IV. Konteksty:
Kontekst unizmu malarskiego
Kontekst muzyki minimalistycznej

 

V. Integralność muzyki unistycznej

 

Bibliografia
Spis ilustracji
Summary
Indeks osób

 

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA

rok wydania: 2008

oprawa: twarda

format: B5

ilość stron:224

 

Zamów: sklep.amuz.krakow.pl